Strength (STR)
Increases your attack power with melee weapons.
Increases the amount of damage you can block with a shield.
Strength does not affect critical hit chances at all. Strength does not improve your chance to block, but rather the amount blocked when you succeed. This amount is determined in part by Strength (and the other part by your shield).
힘
근접 무기의 공격력 증가
방패로 막을 수 있는 데미지의 총량 증가
힘은 크리티컬에는 영향을 주지 않는다. 블럭율에는 영향을 주지 않고 블럭 성공시 감소하는 데미지의 양을 증가시킨다. 받는 데미지의 총량은 부분적으로 힘에 의해 결정되는 것이다.(다른 부분은 방패)
Agility (AGI)
Increases your attack power with ranged weapons.
Increases your armor.
Increases your chance to score a critical hit with a weapon.
Increases your chance to dodge attacks.
Rogues gain a much stronger bonus to dodge from agility than other classes.
Hunter & Rogue: Increases your attack power with melee weapons.
민첩
원거리 무기의 공격력 증가
방어도 증가
크리티컬 증가
회피율 증가
도적은 민첩으로 다른 클래스보다 더 많은 회피율을 얻는다.
사냥꾼과 도적: 근접 무기의 공격력 증가
Stamina (STA)
Increases Health points.
체력
생명력 증가
Intellect (INT)
Increases the rate at which you learn weapon skills.
Increases your Mana points.
Increases your chance to score a critical hit with spells.
지능
무기 숙련도 증가
마나 증가
마법 주문의 크리티컬 확률 증가
Spirit (SPT)
Increases health and mana regeneration. Spirit affects all characters’ mana and hit point regeneration rates in and out of combat.
정신
생명력과 마나 회복량 증가. 정신은 전투/비전투시의 모든 캐릭터의 마나와 생명력 회복량을 증가시킨다.
DPS for the Rogue and Hunter: Agility contributes to 50% of the DPS for Rogues and Hunters *and Strength contributes* to the other 50%.
도적과 사냥꾼의 초당 공격력은 민첩 50%, 힘 50%의 영향을 받는다.
Critical Hit for the Rogue: Agility greatly enhances the chance to score a critical hit for Rogues.
민첩은 도적의 크리티컬 확률을 크게 증가시킨다.M
DPS for all classes except Rogue & Hunter: Strength will contribute to 100% of the DPS for all classes other than Rogues and Hunters.
도적과 사냥꾼을 제외한 다른 직업의 초당 공격력은 100% 힘의 영향을 받는다.
Critical Hit for all classes except Rogue: Agility will enhance the chance to score a critical melee hit for all classes (critical spell damage is determined by Intelligence).
도적과 사냥군을 제외한 다른 직업의 근접 공격 크리티컬 발동 확률은 민첩의 영향을 받는다
Dodge for all classes: Agility will determine a characters chance to dodge an attack.
모든 직업의 회피율은 민첩이 결정한다
Fighting with two weapons/off-hand: Your total damage output when fighting with two weapons should be higher than fighting with one weapon and a shield, but roughly equal to fighting with a two-handed weapon. Off-hand attacks deal 50% of the weapon’s designated damage. Therefore, it’s wise to always put the best “damage dealer” weapon in the main hand
쌍수 무기의 총 데미지는 한손무기와 방패를 들었을 때보다는 높지만, 양손무기와는 대충 비슷하다. *Off-hand 공격은 무기 데미지의 50%를 준다. 따라서 항상 데미지가 가장 높은 무기를 주장비로 사용하는 것이 현명한 일이다.
Experience
As players become higher level, they will be able to receive experience from a larger range of monsters. At low levels, you may get experience from monsters five levels lower than you, while at level 60 you will gain experience from monsters 12 levels lower. A seal icon for level indicates that you will not get experience.
경험치
플레이어가 고레벨이 될수록, 경험치를 얻을 수 있는 몬스터와의 레벨 폭이 커진다. 저레벨 때는 5레벨 아래의 몬스터까지 경헙치를 얻을 수 있는 반면, 60레벨 때는 12레벨 아래의 몬스터에게도 경험치를 얻을 수 있다. 레벨 표시 아이콘이 경험치를 얻을 수 없음을 알려준다.
Level Cap
The level cap for World of Warcraft is 60.
레벨 상한선
와우의 레벨 상한선은 60이다.
Resistances 저항
When hit by a spell, you have two chances to resist the spell. The first chance is based on your level. If you are much higher level than the attacking caster, you will have a significant chance to resist the caster’s spell, but if you are much lower level, you will have a minimal chance to resist the spell (minimum of 1%). If you make this resistance chance, you are completely unaffected by the spell.
The second chance to resist is based on your resistance score and the level of the caster. The higher your resistance score in relation to the level of the attacking caster, the higher your average resistance percentage, up to a maximum of 75%. Against most spells, this resistance percentage is the straight % chance to completely resist the spell. Against direct-damage spells (spells that deliver their full damage upon impact, such as Fireball, Mind Blast, and Earth Shock), this resistance is the percentage of damage you will resist on average.
마법 공격에 대한 저항은 두 가지가 있다. 첫번째 저항은 당신의 레벨에 따른다. 시전자의 레벨보다 매우 높을 경우 당신은 매우 높은 확률로 마법 공격을 저항할 수 있지만, 반대의 경우는 최소한의 확률(1%)로 저항할 수 있다. 첫번째 저항을 성공했을 때는 마법 공격에 전혀 영향을 받지 않는다.
두번째 저항은 당신의 저항 수치와 시전자의 레벨에 따른다. 시전자의 레벨과 비교한 저항 수치가 높을수록, 당신의 평균 저항 확률이 최고 75%까지 높아진다. 대부분의 마법 공격에 대해서 이 저항 확률은 마법을 완전히 저항할 직접적인 확률을 말한다. 그러나 순간-데미지(화염구, 정신 분열, 대지의 충격 등과 같이 맞는 순간에 전체 데미지를 주는) 마법공격에 대해서 이 저항 확률은 당신이 평균적으로 저항해낼 수 있는 데미지 양의 백분율이다.
When you are hit by a direct-damage spell, you have a chance to resist 100%, 75%, 50%, 25%, or 0% of the spell’s damage, depending on your resistance score in relation to the level of the attacking caster. Your average percentage of damage resisted is the weighted average of your resistance percentages for each level of damage resistance (100%, 75%, 50%, 25%, and 0%). Using, as an example,
a fire resistance score of 250 vs. a level-50 mage’s fire spell, you would on average resist roughly 75% of the damage of that spell (as can be deduced by calculating the weighted average for the corresponding column in the example table below). To further the example, if you had fire resistance of 100, you would, on average, resist roughly 30% of the spell’s damage.
순간-데미지 주문에 맞았을 때, 시전자의 레벨과 당신의 저항 수치의 관계에 따라, 당신은 받는 데미지의 100%, 75%, 50%, 또는 0%를 깎을 수 있다. 당신이 깎을 수 있는 데미지 양의 평균 백분율은, 각 데미지 저항 수준(100%, 75%, 50%, 25%, and 0%)의 확률의 가중치를 계산하여 얻을 수 있다.
예를 들면, 레벨 50 마법사의 화염구에 대해서 화염저항이 250일 때 (아래의 표를 보고 추론해보면) 당신은 평균적으로 대략 75%의 데미지를 줄일 수 있고, 화염저항이 100일 경우에는 평균적으로 대략 30%의 데미지를 줄일 수 있다.
Here is an example of how various resistance scores play out against level-50 spells:
Resistance Against Most Level-50 Spells
Resistance Score 50 100 150 200 250
Chance to Resist Spell 15% 30% 45% 60% 75%
Resistance Against Level-50 Direct-Damage Spell
Resistance Score 50 100 150 200 250
Chance to Resist Spell 0% 1% 1% 11% 25%
Chance to Resist 100% Damage 0% 1% 1% 11% 25%
Chance to Resist 75% Damage 2% 6% 18% 34% 55%
Chance to Resist 50% Damage 11% 24% 48% 40% 16%
Chance to Resist 25% Damage 33% 49% 26% 14% 3%
Chance to Take Full Damage 54% 20% 7% 1% 1%